
Sökes: Digitala entreprenörer med internationella idéer

Tillväxtverkets satsning Startup-Sweden ger sammanlagt 40 digitala bolag från hela landet, inom olika branscher, en möjlighet att vid fyra tillfällen under 2016, på ett fem dagars boot-camp höja sin affärsutvecklingskompetens och vidga sitt nätverk i Stockholm.
Hela satsningen handlar i grunden om att stärka konkurrenskraften för utvalda företag, i hela Sverige, som har potential att växa och bli framgångsrika nya digitala entreprenörer.För att få ansöka krävs bl a ett svenskregistrerat aktiebolag och en produkt eller tjänst som bygger på en digital plattform, med hela världen som marknad.
I slutet av året arrangeras sedan en stor demodag där alla de medverkande start-up-bolagen får chansen att pitcha sin affärsidé för offentligt riskkapitalister, investerare och affärsänglar.
Blir man antagen, och affärsidén passar för en internationalisering, så får man också förtur till Tillväxtverkets många spännande insatser och nätverk i världen, såsom exempelvis Enterprise Europe Networks matchmaking events och kontaktmöjligheter.
Den andra av totalt fyra ansökningsomgångar är nu på gång med sista ansökningsdag den 3 april.