Kompetensutvecklare hjälper Time to Tell
Time To Tell är ett nystartat techbolag. Som en del i sin utvecklingsresa har de valt att ta in en kompetensresurs som just nu befinner sig mellan jobb.
– Samarbetet har varit givande och bra trots att jobbsökandet tagit en hel del tid och att kontakten huvudsakligen skett via mail eller digitala möten, säger Elisabeth Kaldén.
Hon har hjälpt Time to Tell med bland annat tankar kring kundgruppers behov och vikten av guidande material för tänkbara användare av tjänsten. Time to Tell är en berättarapp, en arena för egna historier. Företaget vill göra det möjligt för var och en att bevara sin historia och ge alla en chans att dela minnen och göra sin röst hörd
– Vi vill föra vidare dagens berättelser, minnen och erfarenheter till framtiden.”, säger Ulrika Nordenstam, vd på Time to Tell.
Hur kommer det sig att ni ville vara en del av projektet?
– Jag tycker att det är viktigt med att få personer utifrån som ser på affärsidén från sitt perspektiv och kan bidra med sina erfarenheter från en annan bransch och med nya ögon.
Time to Tell ville främst ha en kreativ person med intresse för just deras affärsidé kring berättandet som de kunde bolla idéer och tankar med. Och detta fick de i egenskap av Elisabeth.
– Jag är till min profession kompetens- och verksamhetsutvecklare och älskar att arbeta med det. Dessutom brinner jag för att skapa och skriva och arbetar därför istället just nu med en egen populärhistorisk bok i väntan på ny anställning, säger Elisabeth Kaldén.
Vad var det roligaste med ert samarbete?
– Egentligen tre saker. Den nya kontakten med en företagare och ett företag vars utveckling jag vill fortsätta att följa, att jag i någon mån kunnat bidra och att jag fann en värdefull produkt/tjänst jag själv och mina föreningskollegor kan använda.
Både Time to Tell och Elisabeth är nöjda med sin medverkan i Kompetens+.
– Roligt och givande och något jag verkligen rekommenderar andra, menar Elisabeth.
– Vi (Time to Tell och Elisabeth, reds. anm.) har mycket gemensamt och vi har hittat ett projekt som vi båda brinner för så det har varit ett fint samarbete, menar Ulrika, vd på Time to Tell.