Front office medarbetare

Vi letar efter en person som vet hur man bygger en härlig atmosfär, som kan skapa förutsättningar för bra möten, ta emot våra kunder, hitta lösningar och backa upp där det behövs. Är du den vi söker?

Om arbetsplatsen

Business Region Göteborg ansvarar för näringslivsutveckling i Göteborgs Stad och representerar 13 kommuner i regionen. Vi erbjuder en arbetsplats i centrala Göteborg med drygt 80 fantastiska kollegor som på olika sätt bidrar till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar utveckling i Göteborgsregionens näringsliv. Vi drivs av våra värdeord: handlingskraft, engagemang och mod och våra verksamhetsmål är att ge förutsättning för fler framgångsrika företag, förbättrat företagsklimatet samt öka Göteborgs innovations- och attraktionskraft. Vi är på god väg.

Arbetsuppgifter

Med mod, engagemang och handlingskraft vill vi på Business Region Göteborg göra skillnad för Göteborgs näringsliv och därigenom för alla göteborgare. Vi träffar dagligen företagare och representanter för näringslivet lokalt, nationellt och internationellt. Dessa möten och förmågan att förmedla kunskap och kontakter är och har varit nyckeln till vår framgång. I det arbetet kommer vår nya Front office medarbetare att ha en central roll. Vår nya kollega är en person som vet hur man bygger en härlig atmosfär, som kan skapa förutsättningar för bra möten, ta emot våra kunder, hitta lösningar och backa upp där det behövs.
Är det du?

Som Front office medarbetare blir du en del i teamet Verksamhetsstöd och du rapporterar till vår HR-chef. På avdelningen är vi tio personer med olika kompetenser som dagligdags möter och löser utmaningar tillsammans! Med integritet, samarbete och god service vill vi ge det bästa stödet till våra kollegor.

Rollen som Front office medarbetare är en blandning av kundservice och administration. Vi har alla ansvar för vår gemensamma arbetsmiljö men här vill vi ge dig lite extra utrymme. Hjälp oss att skapa och underhålla den bästa möjliga miljö för både kunder och kollegor, det kan i vardagen innebära allt ifrån att fixa fika, hjälpa till att få i gång ett digitalt möte, hålla ihop ett frukostmöte, sitta ner med en kund som kommit lite tidigt eller tömma diskmaskinen. Våra besökare kommer från världens alla hörn och ofta med ett enormt engagemang, det är viktigt att du möter dem och skapar en välkomnande atmosfär och kundyta. De administrativa delarna i arbetet består bland annat av att ta hand om vår chatt, vår info-mail, våra beställningar och vår arkivering. Egna arbetsområden såsom uppdatering på intranätet, samordna praktik, samordna on-boardingprocessen ingår också i rollen. Vi ligger långt framme i vår digitala mognad och många av våra möten, utbildningar och seminarier sker digitalt eller i hybrid emellanåt finns behov av stöd i våra tekniska verktyg. När det är mindre tryck i kundytan finns det utrymme för det administrativa men vissa dagar går allt i ett, det är viktigt att du känner dig lugn även när både kunder, dator och kollegor drar i dig samtidigt. Vi tror att du till och med tycker att det är kul!

Kvalifikationer

Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
Initiativkraft, ett prestigelöst förhållningssätt och en känsla för service kommer att vara avgörande i rollen.
Att du talar svenska och engelska obehindrat är också viktigt, ytterligare språk välkomnas självklart.
Du har god IT-vana, är teknikintresserad och kan vara ett stöd i att förbereda möten i våra tekniska verktyg.
Då du emellanåt arbetar med förtroendefrågor av högsta grad behöver du ha hög integritet, både internt och externt.
Du förstår vikten av ordning och reda i vårt administrativa arbete.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning:   Heltid

Tillträde:   2022-12-01Eller enligt överenskommelse.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Ansökan

Ansök senast:   2022-09-28

Referensnummer:   C102771

Välkommen att söka genom att:

Kontaktperson
Lena Altbrink
HR-chef
Arbetsområden: Verksamhetsstöd HR