OBS - inställt event! Hitta, anställ och behåll rätt medarbetare, Lerum

Kommunhuset, lokal: Eken, våning 4

Bagges Torg, Brobacken, Lerum

torsdag 16 april 2020

16:30 - 20:00

Evenemanget är dessvärre framflyttat. Mer information kommer.
Workshop: Hitta, anställ och behåll rätt medarbetare, Lerum

Den snabba teknikutvecklingen och globaliseringen ställer krav på ny kompetens – det kanske till och med är svårt att veta vilken sorts kompetens företag behöver i framtiden. Därför är det viktigt att ha en strategi eftersom konkurrensen om medarbetare är knivskarp.
Välkommen till en kostnadsfri workshop i Lerum.

Hur arbetar ditt företag med strategisk kompetensförsörjning? Är ni en attraktiv arbetsgivare och hur behåller ni er kompetens? Hur får man medarbetare att utvecklas och att bli företagets ambassadörer?

Välkommen till en workshop som ger dig verktyg att bättre attrahera, behålla och utveckla rätt kompetens i ditt företag, denna gång vänder vi oss till små och medelstora företag. Vi diskuterar hur du kan stärka ditt arbetsgivarvarumärke och hur du kan arbeta strukturerat med personalförsörjning och rekryteringsprocesser för att säkra dagens, och framtidens, kompetensbehov.

Program:

  • Omvärldsbevakning
  • Attrahera rätt medarbetare och stärk ditt arbetsgivarvarumärke
  • Så behåller och utvecklar du dina medarbetare
  • Planera företagets personalbehov för framtida tillväxt

Workshopsledare: Anna-Lena Johansson, verksamhetsstrateg, Business Region Göteborg

Datum: Torsdagen den 16 april
Tid: Kl. 16.30–20.00
Plats: Lokal Eken på våning 4, Kommunhuset, Bagges Torg, Brobacken 1, Lerum
Pris: Kostnadsfritt

Workshopen riktar sig främst till små och medelstora företag i Lerum och arrangeras av Business Region Göteborg, Företagarna Lerum och Lerums Kommun. För frågor, kontakta Åsa Qvist Ek på asa.qvist-ek@lerum.se.

Lerums kommun, logo          Företagarna, logo

Anmälan

The date for this activity has passed.

Tip a friend