Vision – drivkraft för framgång

En stark vision kan skapa drivkraft för att få fart på tillväxt som kan leda till framgång. I den här två-dagars-workshopen hjälper vi dig att se hur du kan framkalla den framgångsbilden.
Vision – drivkraft för framgång

Dagens medarbetare söker motivation för att utveckla sin drivkraft. Att skapa grogrund för detta handlar om att förmedla en attraktiv vision. Med en målande bild om företagets framtid och den resa som följer därpå skapas också attraktionskraft för att attrahera nya medarbetare och knyta till sig rätt kompetenser. Precis där, i gränslandet mellan rätt personer, med rätt kompetenser i rätt företag, startar det som senare brukar kallas framgång.

Innehåll
•  Visionen som drivkraft i företaget
•  Utgångspunkter för motivation och drivkraft
•  Skillnaden mellan vision som drivkraft för framtida tillstånd och vision i affärsplan
•  Hur gör man och hur har andra tillväxtföretag gjort?
•  Det egna utgångsläget, ambition och framtida scenario

Tid
6 timmar

Kontakt
Varmt välkommen att höra av dig till vår koordinator Susanne Abildtrup:
031-367 61 12
expeditionframat@businessregion.se
Deltar du redan i Expedition Framåt är du välkommen att kontakta din företagsrådgivare för mer information.

Tip a friend