Marknadskommunikation – nå ut med ditt budskap
Vi lever i en värld där kunder och konsumenter försöker värja sig mot allt för mycket reklam och information. Då blir det ännu viktigare att vara relevant och erbjuda nytta, även i er marknadskommunikation. I den här workshopen fokuserar vi på hur du träffar rätt med ditt budskap och förtjänar ditt utrymme hos målgruppen.
Det här är workshopserien för dig som vill förnya eller förtydliga din kommunikation. Under två halvdagar fokuserar vi på budskap och kanalval – två viktiga delar för att nå ut, nå fram och nå in. Du får en praktisk arbetsmall för att ta fram en effektiv kommunikationsplan.
Ur innehållet, workshop Marknadskommunikation:
- Förståelse för kommunikationsprocessen
- Intressentanalys och kommunikationsmål
- Relevanta budskap
- Kanaler för olika ändamål och syften
- Kommunikationsplan (arbetsmall)
Kontakta oss gärna för mer information
Detta erbjudande riktar sig till små och medelstora företag i Göteborgsregionen som deltar i vårt tillväxtprogram. Hör av dig till Susanne om du är nyfiken och vill veta mer.
Business Region Göteborg erbjuder ett tillväxtprogram för små och medelstora företag där våra rådgivare och experter ger dig verktygen att utvecklas och skapa hållbar tillväxt.
-
Susanne Abildtrup
Koordinator Kontakta mig om: Tillväxtprogrammet
Aktuellt för småföretagare
Hellsten Gears växlar upp
Från familjeverkstad till växande miljonföretag. Med stöd från vårt tillväxtprogram har Hellsten Gears på fem år vuxit från 15 til…
Därför lyckas vissa företag växa
Vad är det som gör att vissa företag lyckas växa hållbart över tid, medan andra fastnar? Genom åtta avgörande nycklar visar den fo…
Biners framgångsrecept för snabb tillväxt
Konsult- och utbildningsföretaget Biner har gjort en utvecklingsresa ända sedan starten. Nu är en ny organisation på plats för att…
Arbetsglädje hos Mölndalsföretag som stärker sin organisation
Alla som har plockat upp en prästost i mataffären och läst på ostens baksida har sett resultatet av en innovation från Evolabel. D…
Haj Agency fick hjälp att hitta rätt fokus
Den största utmaningen på webbyrån Haj Agencys företagsresa har varit hur de ska växa och bygga sitt bolag. En del har de lärt sig…
Framgångsrik modernisering och tillväxt för el-teknikföretaget
Modern Elteknik, som grundades 1969, köper in och levererar delar och färdiga produkter till företag inom elektronik och automatio…